Działo się w tym dosyć trudnym 2014 r. Przede wszystkim cieszę się, że udało mi się pisać. Jestem wdzięczna za Waszą uwagę, która mobilizuje do podnoszenia poprzeczki i szukania nowych pomysłów. Zatem: ostatecznie dostałam więcej niż się spodziewałam.
Zagadnienia związane z edukacją, pedagogiką, metodyką interesowały mnie właściwie od dziecka, tym bardziej widzę, jakie to szczęście zajmować się tym, co się lubi.
Nie zrobiłam listy postanowień na 2015 r. Mam nadzieję, że podsumowanie ubiegłego roku. w sposób oczywisty zaprocentuje wizją małych i wielkich celów. Zależy mi na tym, ponieważ nawet podróż bez celu jest tylko błądzeniem, a przypadkowe chwile, jeśli nie będą składać się na jedną całość, zawsze pozostaną rozsypanymi puzzlami z różnych zestawów.

W 2014 r. kolejny raz byłam na Kongresie Kobiet, gdzie najbardziej interesowały mnie panele, których treść dotyczyła edukacji (http://czytasztosuper.pl/kongres-kobiet-wyzwania-edukacji-222). Przypomniałam Wam informacje z 2 Kongresu Edukacji (http://czytasztosuper.pl/2-kongres-polskiej-edukacji-184) i V Kongresu Kobiet ( http://czytasztosuper.pl/2-kongres-polskiej-edukacji-184).  Pisałam również o wydarzeniu EduTendy i wykładzie prof. Zimbardo, który mówił, że mądre społeczeństwo potrzebuje jeszcze mądrzejszych przewodników, nauczycieli, pozytywnych wzmocnień i wzorców (http://czytasztosuper.pl/edu-trendy-czyli-jesienia-2013-185).
O tym, jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą mogliście przeczytać we wpisie Inspir@cjacje2013 (http://czytasztosuper.pl/edunews-i-inspircje-2013-186). Pisałam o nauczaniu metodą multimediów i korzystaniu z Multimedialnej Aplikacji do Tworzenia Internetowych Prezentacji Edukacyjnych, a także zdałam krótką relację z IV Forum Nowoczesnej Dydaktyki, podczas którego można było dowiedzieć się, że używanie w cyklu edukacyjnym multimediów w sposób realny i pozytywny (co unaoczniły statystyki) przekłada się na  wyniki maturalne.
Wspominałam o pomyśle rządowym i pierwszych przymiarkach do programu Kreatywny Uczeń, Kreatywny Student, Kreatywny Obywatel, o których była mowa podczas Konferencji Erasmus+ w CNK (http://czytasztosuper.pl/konferencja-erasmus-w-cnk-192)
Zrobiłam ukłon w stronę pedagogiki Montessori (http://czytasztosuper.pl/uklon-w-strone-montessori-198) i uczenia się przez uczenie/nauczanie – Lernen durch Lehren (http://czytasztosuper.pl/lernen-durch-lehren-199).  Pisałam też o korzystaniu z możliwości tworzenia autorskich programów nauczania lub modyfikowania gotowych (http://czytasztosuper.pl/gotowy-modyfikowany-czy-autorski-200) i tutoringu (http://czytasztosuper.pl/samo-nauczanie-to-malo-rzecz-o-tutoringu-204).
Inne wpisy dotyczyły np.  ewaluacji w pracy projektem (DEOR) (http://czytasztosuper.pl/deor-w-skrocie-197), było też słowo o konektywizmie (http://czytasztosuper.pl/w-sieci-konektywizmu-203) i logodydaktyce (http://czytasztosuper.pl/l-jak-logodydaktyka-240) i zdarzyło mi się polecać czasopismo „Nowe Horyzonty Edukacji” (http://czytasztosuper.pl/co-sie-jawi-na-horyzoncie-edukacji-205).
Pamięć mnie nie myli, więc przypominam sobie, że pisałam również o autorytecie (http://czytasztosuper.pl/mistrzowskie-sekrety-208), rozpowszechnianiu rezultatów projektów (http://czytasztosuper.pl/projektuj-promuj-dzialaj-225),  zwiększeniu  świadomości obywatelskiej (relacja ze spotkania „Na ważny temat” FRSE) (http://czytasztosuper.pl/partycypacja-zwiekszenie-swiadomosci-obywatelskiej-227). W jesiennych wpisach zdałam krótką relację z problematyki Kongresu Edukacja i Rozwój, a także Kongresu Obywatelskiego.

Ponadto poruszałam zagadnienia związane rozwojem inteligencji emocjonalnej i jego wpływem na proces edukacji, próbowałam odkryć, czym jest sukces w edukacji (http://czytasztosuper.pl/slowo-wytrych-sukces-196). Spojrzałam na wizerunek nauczyciela we współczesnej kulturze masowej i popularnej, a także mówiłam od czego zależy powodzenie w pracy nauczyciela (http://czytasztosuper.pl/wlasne-podworko-w-ogniu-pytan-206).

Myślę, że największą zaletą wpisów na CTS jest to, że w każdy, jeśli nie bywa on relacją z jakiegoś wydarzenia (Choć wówczas pojawiają się cytaty.), jest poparty przypisami. 
Korzystam z fachowej literatury, najnowszych pozycji i badań. W tym tkwi wartość mojej pracy i mam wielką nadzieję, że dzięki wpisom na CTS nie tylko ja wzbogacam i utrwalam swoją wiedzę na tematy związane z edukacją, być może służą jeszcze komuś…
Za co ogromnie DZIĘKUJĘ! E. z CTS.

PODZIEL SIĘ