Zanim napiszę o Kongresie Edukacja i Rozwój, chciałabym przypomnieć, że trwa konkurs grantowy organizowany przez Bank WBK „Tu mieszkam, tu zmieniam” (http://www.bzwbk.pl/informacje-o-banku/granty/zasady.html). Warto zainteresować się nim. Nagrody przyznawane są aż – jak określone jest w punkcie 9. regulaminu – w 4 koszykach, zatem można otrzymać nawet 20 tyś. na upiększenie świata 🙂 Grantów małych (2,5 tyś.) jest 160, natomiast tych największych przyznanych zostanie 15!  A ja nie mogłam się oderwać od e-podrecznika.


Na stronie CTS możecie znaleźć informacje, jakie działania są szczególnie oczekiwane w projektach (np. uwzględnianie ścieżek międzypokoleniowych, ekologii).
Bardzo żałuję, że nie podlegam obecnie żadnej instytucji, ponieważ widzę wartość w konkursie Banku WBK i przekonuje mnie także prostota regulaminu, a także przejrzysty formularz wnioskowy.
Moi Drodzy, nie mogę wziąć udziału w tym konkursie, ale jeśli jesteście pracownikami przeróżnych firm i instytucji, zachęcam. Takie ryzyko może konotować  miłe dla Was konsekwencje.

KONGRES EDUKACJA I ROZWÓJ.
Dwa zimne dni października spędziłam w Hotelu Gromada. Pojechałam zniechęcona, zmarznięta, ale wróciłam zadowolona.
Gdybym miała nakreślić obszary, które absorbował Kongres, powiedziałabym, że są one zbieżne z priorytetami UE. Zwrócono uwagę na wyrównywanie szans i optymalizację edukacji osób niepełnosprawnych, przywołując horyzont międzynarodowy.
Kolejna ważna i poruszona podczas spotkania kwestia dotyczyła cyfryzacji szkół. Mówiono o skali wymagań (Włodzimierz Marciński), zagrożeniach (Janusz Wierzbicki z OEZiK). Otwartość i wykorzystywanie potencjału na nowy wymiar edukacji to również uwzględnianie balansu finansowego, który ze względów oczywistych jest kulą u nogi polskiego szkolnictwa (O oszczędności w szkole mówili: Justyna Trzcińska i Adam Mikołajski).
Podczas Kongresu Edukacja i Rozwój okazało się, że nadal wielkie emocje budzi szkolnictwo niepubliczne. Przywoływano nie tylko statystyki, ale także postulaty zmian  i wokół problemów polskiego systemu edukacji narosła ciekawa dyskusja, chociaż jej newralgiczne punkty (np. status nauczyciela, rola dyrektora <lider, menager>, współpraca z rodzicami, status szkoły otwartej i subwencje dla szkół) właściwie znane mi są z innych wydarzeń poświęconych edukacji.
Dla mnie bardzo ciekawym zagadnieniem stało się wprowadzenie e-podręczników do kształcenia ogólnego. Przekonuje mnie idea, niepokoją po raz kolejny sprawy finansowe. Miałam okazję spróbować pracy z elektronicznym podręcznikiem  i moje wrażenia są bardzo pozytywne, swoboda i wygoda korzystania z niego są nieprzecenione.

Podczas Kongresu Edukacja i Rozwój zdobyłam kilka ciekawych książek, które mam zamiar rozesłać. Jeśli ktoś chciałby poczytać na temat współpracy pracodawców ze szkołami, proszę o kontakt.
Wiem na pewno, że najnowsze plakaty promujące szkolnictwo zawodowe pojadą do Bielska-Białej do Asi.

Serdecznie Was pozdrawiam,
Ez CTS

PODZIEL SIĘ